Iz arhive – Prvi Hrvatski brevet – Sveta Nedelja 2009

13. prosinca 2023. | Brevetopisi, Istaknuto

Slike i tekst preneseni su uz dozvolu autora Branimir Putniković

U subotu 3. listopada 2009. održan je prvi hrvatski breveto BRM Sveta Nedelja 200 u dužini od 230 km. Breveto je organizirala Randonneurs Croatie u suradnji s BK Sveta Nedelja. Na našem prvom brevetu sudjelovao je 21 biciklist iz Slovenije i Hrvatske. Trasa breveta imala je pet kontrolnih točaka. Vozilo se od Sv. Nedelje prema Pisarovini, a zatim na Karlovac, Dugu Resu, Zvečaj, Skradnik i Oštarije. Iz Oštarija trasa je vodila u Ogulin, Vrbovsko, Severin na Kupi i Karlovac, te starom karlovačkom cestom natrag u Svetu Nedelju. Iz BK Sveta Nedelja sudjelovali su Ares, Ervin, Tomislav, Josip J., Hrvoje P., Loris i ja. Svi sudionici uspješno su dovršili ovaj breveto, a u nastavku slijedi detaljniji opis.

Start, 0. km – Sveta Nedelja

Zahvaljujući iskustvu s breveta Črnuče prije tjedan dana, znao sam što me čeka i bio sam spremniji. Došao sam pola sata ranije, u 07:30. Neki biciklisti već su došli, a kroz petnaest minuta svi smo se okupili. Dobili smo kontrolne kartone i pecivo. Start je bio na trgu Ante Starčevića, a krenuli smo u 08:15. Bilo je hladno i oblačno (11 C), ali se nakon par kilomatara pojavilo sunce. Do kontrolne točke u Pisarovini nastojali smo voziti lagano, 25-30 km/h, kako bi se zagrijali i kako bi nas početnici BK Svete Nedelje mogli pratiti. Međutim, što se Pisarovina više približavala, to je i brzina postajala veća, pogotovo na usponima i nizbrdicama pa su početnici opravdano zaostali.

Pisarovina, 29. km – 2. kontrolna točka

U Pisarovini je bilo sunčano i već ugodno toplo (15 C). Organizator (naš Ares) je osigurao vodu, Gatorade i Milky Way. Dobili smo pečat kontrolne točke i kratko odmorili. Kroz to vrijeme stigli su preostali članovi. Ovo je bio ujedno i planirani kraj vožnje za početnike BKSVN-a. Nastavili smo u skupini od 21 biciklista, prema službenom popisu breveta. Od Pisarovine do Karlovca cesta je ravna pa se vozilo oko 35 km/h. Promet je bio rijedak pa je vožnja bila ugodna. Stižemo u Karlovac gdje nemamo sreće sa semaforima. Gotovo na svakom nas čeka crveno svjetlo. Od Karlovca nastavljamo glavnom cestom prema Dugoj Resi. Ovdje je promet pojačan i zaobilazi nas nekoliko teških kamiona. Uskoro stižemo u Dugu Resu gdje skrećemo na manje opterećenu cestu prema Oštarijama i Ogulinu. Do treće kontrolne točke na benzinskoj postaji u Oštarijama preostalo je 40 km. Teren je uglavnom ravan, ali se lagano uspinje sa 113 m na 330 m kroz tih 40 km. Sada se nalazim negdje u sredini grupe. Vodeći gaze po gasu pa idemo dosta brzo. Brzo nizbrdo pa iskoristi to za barem pola idućeg brda, bolje reći hupsera. Teren je valovit i na mjestima dosta zavojit, ali sve to ide jako fino. Do ozbiljnijeg uspona oko Skradnika, prosječna brzina nam je između 33 i 36 km/h. To je prosječna brzina, a na mjestima smo vozili puno brže. Teren je kao stvoren za adrenalinsku jurnjavu, a opet nije opasan jer su to sve lagani hupseri po vrlo dobrom asfaltu. Tu negdje zaglavio mi se lanac na uzbrdici. Mijenjao sam brzinu sa 53 na 39 i zaglavio se, prvi put u 9.300 km koliko ima moja Kuota. Sreća bio je uspon i ovaj iza mene uspio je zakočiti. Nažalost ovaj tempo nisu svi mogli pratiti pa smo se malo raspali. Mislim da su se formirale tri grupe, prva veća i dvije manje, no nisam siguran.

Oštarije, 110. km – 3. kontrolna točka

Ušli smo u Gorski Kotar. Stižemo u Oštarije na Petrol pumpu. Tu je caffe bar Div, naša treća kontrolna točka. Ljubazna konobarica pečatira nam kartone. Pored je i trgovina. Kupio sam XXL sendvič šunka-sir, ali ovaj put ga nisam cijelog pojeo već sam ostavio za kasnije (u četiri puta). Time sam izbjegao probleme koje sam imao na mojem prvom brevetu. Sunce već ugodno grije kada se stoji na mjestu, međutim na biciklu ipak nije tako ugodno zbog vjetra. Sačekali smo da stignu preostali sudionici no nismo nastavili zajedno. Pojavio se poneki oblak pa malo ima, malo nema sunca. Temperatura se kreće od 15 do 17 C. Prolazimo kroz Ogulin na 112. km puta. Cesta se naglo pogoršava. Asfalt je u dosta lošem stanju i to traje do Vrbovskog, idućih 20 km. Na ovom području nalaze se ozbiljniji usponi ovog breveta. Naša skupina se malo rastegla, pogotovo na usponu, ali se kasnije na spustu i ravnici opet nalazimo zajedno.

Definitivno najgora točka ovog puta bila je u selu Gomirje. Asfalt je u izrazito lošem stanju, a kroz selo vijuga nekoliko opasnih, oštrih i krivo nagnutih zavoja. Ograničenje brzine je 20 km/h. Unatoč tome, negdje na posljednjim zavojima uspio sam prebrzo ući pa sam ispravak putanje obavljao na suprotnoj traci. Istina, zavoj je bio pregledan i vidio sam da dolazi crveni auto koji je ulazio u predzavoj. Kasnije smo saznali da je jedan naš biciklist naletio na taj auto par zavoja prije no sreća samo uz manju materijalnu štetu na automobilu. Stali smo na jednom teškom usponu dok ne saznamo je li sve u redu. Malo potreseni tom viješću nastavljamo dalje. Gomirje mi neće ostati u lijepom sjećanju.

Prolazimo Luke i dolazimo u Vrbovsko. Prolazimo najvišu točku puta, selo Stubicu kod Vrbovskog na 525 m nadmorske visine. Asfalt se znatno popravlja i uskoro se nalazimo na staroj cesti Rijeka – Zagreb. Sada slijedi dugi spust idućih 20 km, sa 525 m na 200 m n.m. Cesta je pregledna, a vozilo se skoro stalno između 40 i 60 km/h. Nije mi bilo baš ugodno juriti tom brzinom u grupi, s tek nešto većim razmakom. Dovoljno je da se jednom nešto dogodi, pukne guma, žbica, posklizne se, izgubi volan iz ruke i da pokosi sve iza sebe. Uz malo sreće moglo bi se, teoretski, to i izbjeći, ali krivi refleks u kombinaciji s automobilom iz suprotnog smjera može biti koban. Kako reče Ares, na nizbrdici treba držati dobar razmak ili biti spreman na sve.

Severin na Kupi, 147. km – 4. kontrolna točka

Nakon 7 km kočimo i stajemo u Severinu na Kupi. Tu je 4. kontrolna točka, u bistrou Volat. Stojimo kratko vrijeme dok se nismo svi skupili. No nakon toga jurnjava se nastavlja idućih 13 km. Vozi se od 34 do 50 km/h.

Dobro je, živi smo, pomislio sam kada se cesta konačno zaravnala. Na nekim mjestima asfalt je bio raspucan, a mogla se naći i pokoja rupa. Prolazimo kroz Rim, Bosance i Johe vozeći prema Karlovcu. Tu negdje pojavila se INA cisterna čiji je ludi vozač uletio u zavoj vozeći sredinom ceste, pokušavajući nas preteći na uzbrdici i skoro izazvao sudar sa suprotnim automobilom. Takvo nešto u Sloveniji nisam doživio. Pred Petrakovim Brdom skoro sam izgubio grupu, jer sam previše čekao s uzimanjem gela. Uzeo sam ga skoro u zadnji trenutak, na 175. km umjesto prije. Petrakovo Brdo je bilo posljednje jače brdo na putu pa sam ga zgazio zadnjim zalihama energije znajući da slijedi ravnica do kraja puta. Grupa ne popušta, nekolicina vodećih i dalje drže tempo. Kroz neko vrijeme vozimo u pelotonu zbog pojačanog prometa pred Karlovcem. Prolazimo kroz Karlovac i stajemo na Petrol pumpi kod naplatnih kućica.

Vrijeme je za finalno punjenje bidona i kratki odmor. Nakon pet minuta nastavljamo dalje. Do cilja je još 45 km. Oko mene vlada tišina. Čujem samo kotače kako se okreću. Već sam pomalo umoran, ali ne toliko da opet uzimam gel. Do Rakovog Potoka prosječna brzina nam je 33 do 36 km/h. Vozimo uredno jedan iza drugoga uz manje smjene vodećih. Tu i tamo nađe se poneki manji brijeg, ali sada to nije nikome problem. Do cilja je još koji kilometar. U Rakovom Potoku stajemo na semaforu i skrećemo lijevo prema Sv. Nedelji. Svi smo skupa i nakon 10 km ulazimo u cilj.

Sv. Nedelja, 230. km – cilj

Stigli smo. Veselje i zadovoljstvo u meni, adrenalin me drži. Nisam umoran, ali bi rado da je malo toplije. Sat je pokazivao 16:40. Na cilju je bilo 18 C, ali sunce je bilo iza okolnih zgrada, daleko na zapadu pa mi je bilo malo prohladno. Gdje je odbor za doček? Limena glazba?

Stajemo na glavnom trgu i fotografiramo se, nas dvanaest vodećih. Još devet biciklista nedostaje. U caffe baru Chelsea Ares nam pečatira brevetske knjižice i nudi nam fine sendviče od pršuta i sira!

 

Zaključak

Što reći za kraj? Meni je bilo malo teže nego prošlu subotu u Črnuču. Razlog je vjerojatno vožnja u prvoj skupini i nešto jači tempo. Trebao sam to kompenzirati trećim gelom i možda pred kraj jačom smjesom Energizera u bidonu. Ipak zadovoljan sam postignutim i veselim se novim brevetima iduće godine. Mislim da svi možemo biti zadovoljni. Vrijeme nam je bilo odlično, sunčano uz prosječnu temperaturu od 16 C pa je vožnja lokalnim cestama kroz prirodu, posebno kroz brdoviti Gorski Kotar, bila vrlo dinamična i zanimljiva. Vodeća skupina od dvanaest randonneura stigla je na cilj u 16:40, nakon sedam sati neto vožnje. Preostali biciklisti sretno su stigli u iduća tri sata čime je prvi hrvatski breveto uspješno priveden kraju.

Obećao sam spomenuti – neki od nas išli su na špek s domaćim kruhom! Kemija im nije trebala. Uz riječi pohvale organizatorima, nadamo se još većem broju sudionika idući put, na proljeće. Do idućeg breveta!

 

Statistički podaci

Start: 08:15 h  ,  povratak: 16:40 h  ,  broj sudionika: 21

Trajanje vožnje: 07:03 h  ,  trajanje breveta: 08:25 h  , stajanje: 01:25 h

Prijeđeni put/dužina breveta: 230.0 km

Neto prosječna brzina: 32.6 km/h   ,   bruto prosječna brzina: 27.3 km/h

Max brzina: 62.2 km/h

Avg brzina prvih 100 km: 30 do 35 km/h

Avg brzina od 100. do 150. km: 30 do 33 km/h

Avg brzina na usponu: 10 do 20 km/h

Avg brzina na spustu: 40 do 48 km/h

Potrošeno kalorija: 4.991 kcal   ,   avg/max puls: 138/171

Prosječna temperatura: 16 C, max 30 C, min 11 C

Temperatura na startu: 11 C (08:15)  ,  temperatura na cilju: 18 C

Avg visina: 191 m

Max visina: 525 m (selo Stubica kod Vrbovskog, 139. km breveta)

Min visina: 104 m (selo Blatnica, 44. km breveta)

Visina na startu/cilju: 150 m (Trg Ante Starčevića)

Ukupna visinska razlika: 1.615 m

Popijeno: 5 L tekućine (1 bidon Gatorade, 5 bidona PowerBar Energizera, 1 bidon Carni-FX)

Pojedeno: 2 inkospor gela, 1 multipower en. pločica, 2 en. pločice DM Gesunde, 2 sendviča pršut-sir, 1 sendvič šunka-sir

Pozdrav,
Branimir

Sljedeći brevet

Sljedeći brevet

BRM 200 km Požega

15 veljače 2025 - Osječka 19
Požega, Hrvatska 34000
160706
DD dana
HH sati
MM min
SS sek
Brevet je startao!

Pretraži brevete

Pretraži brevete

Arhiva

SLIČNI TEKSTOVI