Dragi randoneri,
stiže nam ljeto, i kako bi ga proslavili, odmah prvi dan (dobro, drugi…), zavrtjet ćemo jednu zanimljivu 400-tku.
Kako smo ove godine već pohodili Čukur brdo, ovaj put ćemo krenuti malo drugačijim putem te ponoviti neke stare ceste i istražiti neke nove.
Startamo, kao i zadnji put, iz Bonka, u 10:00 ujutro. Mogli smo i ranije, ali ovako dajemo većini randonera šansu da se na cilju pojave unutar radnog vremena i malo okrijepe prije odlaska kući na zasluženi odmor.
Znači… Krećemo lagao kroz Malešnicu na Staru Samoborsku i vozimo prema zapadu sve po poslije Podsusedskog mosta, gdje ćemo na kružnom toku okrenuti prema Rakitju, i nakon toga posjetiti Gornji Stupnik, gdje okrećemo preko Rakovog Potoka Prema Klinča Selima. Da, ceste već viđene, reklo bi se i uobičajene, no zašto da se zagrijavamo u nepoznatom?
Iz klinča sela ćemo okrenuti prema Kupincu, gdje nas čeka i KT1 – spomenik Vlatku Mačeku. Ova, kao i sve ostale kontrolke je FOTO, pa udarite neki selfie, ili uslikajte bicikl pored spomenika, i možete krenuti dalje, jer ćete u slijedećih 50-ak km proći kroz Jamničku, Pisarovinu i Pokupsko, sve u smjeru Gline, prije koje ćete stići do KT2 u mjestu Gornji Viduševac. Tu se iza crkve nalazi veliki željezni križ kojeg želimo vidjeti na slici.
U Glinu nećemo ulaziti, već se koji kilometar nakon KT2 okrećemo ka zapadu u smjeru Vrginmosta i Vojnića, u kojem se nalazi i KT3 – spomenik Petru Svačiću. Već ste odradili 120 km, odmorite se u sjeni spomenika jer vas čeka 45 km valovitog terena, gdje čete proći svega 5 km do BiH granice na putu do Rastoka kod Slunja, što je ujedno i KT4. Uslikajte bilo što (most, slapove, rijeku). Po mojim “proračunima”, trebali bi biti tamo prije 20h, tako da će vrijeme biti odlično i za sliku, i za zadnji odmor i opskrbu prije mraka. Naglašavam opskrbu, jer krećemo u slabije naseljeno područje u noći sa subote na nedjelju i velika je vjerojatnost da sljedećih 100-tinjak km neće biti prilike za kupovinu.
Odmah u Slunju skrenut ćete prema Tounju, cestom koju smo prošle godine verificirali po mrklom mraku. 30-ak je kilometara do “jače” državne ceste, ako ste malko uranili u Slunj, i ovo ćete odraditi prije nego padne debeli mrak. Ako ne, palite svjetla, i pazite na eventualne divlje životinje po cesti.
Izlaskom na D23, skrećete lijevo pa preko Skradnika u Smjeru Ogulina. Standardna kontrola, KT5 i Ogulinski dvorac. Tu je već mrak, a mi idemo dalje prema Bosiljevu i Vinici, gdje ćemo prijeći u susjednu nam Sloveniju. Sljedećih 30-ak km, sve do Metlike, vozimo se više-manje uz Kupu. Ovdje preporučam mali predah, jer kreće malo zahtjevniji dio rute, a to je uspon na Vahtu. Nema toga puno, svega 10-ak km, no nakon 300 km vožnje, noge bi se mogle početi žaliti. Magnezij, gel, voda i idemo sve do table na cesti koji označava vrh Vahta, pored kojeg se treba uslikati u svojstvu KT6.
Nakon ovoga, častim vas sa 10-ak km spusta, sve do Novog Mesta, gdje ćete naići i na Petrol-ovu benzinsku koja radi 0-24, da se opskrbite za zadnjih, laganih, ravnih i nezahtjevnih 100-tinjak km. Skrenut ćemo poslije Novog Mesta desno, pa voziti 30-ak km uz Krku. Proći ćemo classico mjesto, Kostanjevicu na Krki, i krenuti sjeverno put zadnje kontrole, KT7, opet već poznatog mjesta, a to je tunel u Brestanici. Ruta prolazi ispred ulaza u tunel, ali svakako preporučam da odvojite par minuta i provezete se kroz tunel. Slike će biti super, kao i sama uspomena.
Ne ostaje još puno. Za zadnjih 50-ak km proći ćemo uz Krško, doći do Čateža ob Savi i nastaviti 10-ak km uz autoput sve do Obrežja, gdje kroz “rupu u ogradi” prelazimo granicu, vraćamo se u Lijepu Našu, te kroz Breganu i Samobor vozimo u smjeru Podsusedskog mosta natrag prema Bonku, gdje će vas čekati nešto za pojesti uz jutarnju kavu.
Da sumiram, uživat ćete u 401 km ceste sa otprilike 3.900 m visinca. Taman.
Vidimo se!
Plan puta
Karta
GPX datoteke
Izjava
Informacije
Obzirom na praznik koji je 22. lipnja, i nedjelju nakon toga, OBAVEZNO planirajte dovoljne količine vode i hrane. Što se tiče opskrbe na putu u kasnije doba dana:
168km – INA Slunj – radi 0-24h (umjesto skretanja desno za Ogulin u Slunju treba nastaviti glavnom cestom ravno 700m do benzinske, nakon toga se vratiti natrag na rutu)
205km – Petrol Otok Oštarijski (prije Ogulina) – radi do 22h (na ruti)
211km – INA Ogulin – radi do 22h (Umjesto 2., izaći na 3. izlazu iz kružnog toka kod Ogulinskog dvorca i nastaviti uz dvorac oko 600m do benzinske, nakon toga se vratiti natrag na rutu)
302km – Petrol Novo Mesto – radi 0-24h (na ruti)
342km – Petrol i MOL Leskovec pri Krškem – otvaraju u 06h (na ruti)
Prijave
Startna pristojba iznosi 15 €. Po uspješnom završetku breveta možete naručiti komemorativnu medalju 10 €. Prijaviti se, i po potrebi odjaviti, možete do četvrtka, 20. lipnja u ponoć.
Prijaviti se možete OVDJE
Uz tehnički ispravan bicikl, obavezna je kaciga, za noćnu vožnju ili u uvjetima smanjene vidljivosti reflektirajući prsluk ili trake, prednje bijelo i stražnje crveno svjetlo. Toplo se preporučuju još mobitel, identifikacijski dokumenti, priručni alat, pumpa, pribor za krpanje guma, rezervna vanjska guma i rezervna zračnica.
Također, zbog smanjene mogućnosti opskrbe prilikom noćne vožnje, preporuča se dovoljna količina hrane i vode.
Odustajanja obavezno javiti na broj s plana puta!
Popis prijavljenih
- Vjekoslav Ditrih
- Mario Greč
- Dalibor Mikulić
- Boris Bitorajc
- Goran Zec
- Tomislav Stojanović
- Zdenko Grgurić
- Matija Bartolac
- Franjo Črepak
- Jadranko Friščić
- David Franić
- Sašo Halzer
- Agata Lenarska-Praljak
- Josip Juričić
- Nikola Bunjevac
- Matej Činkole
- Zlatko Hoić
- Danijel Horvat
- Bernard Ivanov
- Darko Fojs
- Hrvoje Pezelj
- Dean Narandžić
- Ivan Perak